29 серпня 2024

Читацький форум - 2024

28 серпня підведено підсумки Серпневих студій - 2024, об’єднаних єдиною темою: "Читання як життєва стратегія".
Модератори читацького форуму: Вікторія Іванова, завідувачка обласного НМЦ та Лариса Стрілець, методистка.
Попри складні умови сьогодення до заходу долучилися 168 учасників, щоб окреслити та обговорити ймовірні шляхи розв’язання проблеми читання в сучасному інформаційному суспільстві та реалізації Стратегії розвитку читання. Адже цей документ є однією з необхідних умов забезпечення національної безпеки України, виконує завдання розвитку української культури та людського потенціалу нації, що є основою збереження української державності та сталого розвитку суспільства і кожного його члена.
Тетяна Озерова, начальниця Управління Державної служби якості освіти у Запорізькій області зазначила, що актуалізація теми читання у закладах освіти є критично важливою проблемою для української освіти, обґрунтувала необхідність її розв’язання та висловила думку, що читання повинно стати трендом.
Впродовж активного змістовного полілогу учасники заходу озвучили стратегічні напрями Стратегії розвитку читання та оживили їх практиками: Оксана Матвійчук, кандидатка педагогічних наук, доцентка Інституту післядипломної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка акцентувала увагу на формуванні звички і потреби в читанні та зазначила, що читання слід розглядати як тренд, в результаті реалізації якого люди і спільноти обиратимуть його як свідому та регулярну практику для дозвілля, навчання й розвитку.
Вікторія Писанець, в.о. директора КЗ "Запорізька обласна бібліотека для юнацтва" Запорізької обласної ради представила бібліотеку як інформаційно-освітній простір, де читачі мають доступ до якісної різножанрової книги, насамперед українськомовної, у різних форматах відповідно до потреб.
Юлія Кохан, методистка Закладу дошкільної освіти "Волошка" ЗМР впевнена, що формування звички читати починається ще в ранньому віці, а роль закладу дошкільної освіти набуває саме тут неабиякого значення.
Коваленко Тетяна, заступниця директора Запорізької гімназії "Контакт" ЗМР Запорізької області поділилася досвідом створення умов для формування читацької компетентності у початковій школі та заохотити дітей до регулярного читання.
Лариса Стрілець, методистка обласного НМЦ КЗ "ЗОІППО" ЗОР зазначила, що сучасні діти потребують нової цікавої літератури для задоволення читацьких потреб не тільки державною, а й іноземною мовою. Це стало надзвичайно актуальним в часи Великої Війни та інтеграції України до європейського простору. Тож особливої уваги заслуговує інноваційна діяльність педагогів щодо створення авторських освітніх продуктів: презентовано результат колективної співпраці вчителів англійської мови, учасників обласної творчої групи. Це навчальний посібник "Friends’ adventures" (English stories for kids, рівень А1) для 3-4-х класів, якому надано гриф "Схвалено для використання в освітньому процесі". ДЕМОверсія за покликанням: https://drive.google.com/file/d/1-O9FYDf4FeQnQMdRHYQh-mAf8RfhDxVO/view?usp=sharing
Тетяна Безбородова, вчителька англійської мови Запорізької спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови №7 ЗМР вважає, що вчителі іноземних мов відіграють неабияку роль у формуванні читацької компетентності, зокрема у тінейджерів, залучаючи їх до роботи з іншомовними текстами. Вчителька надала цікаві приклади з практики роботи щодо застосування сучасних технологій критичного читання на уроках англійської мови у базовій середній та старшій школі як засобу формування і розвитку критичного мислення.
Анастасія Сомова, старша викладачка кафедри "Спеціальна освіта" Національного університету "Запорізька політехніка", аспірантка КУ "Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія" ЗОР, засновниця і директорка мережі "Діагностично-корекційний центр Анастасії Сомової", віцеголова ГО "Освіта без умов", тренерка НУШ за напрямом "Інклюзивна освіта" знає, що читання є важливою практикою також і для дітей з особливими освітніми потребами. Робота з вразливими групами дітей, особливо з посттравматичним стресовим розладом, який все частіше зустрічаємо у важкі часи, набуває актуальності сьогодні. А читання широко практикується як засіб інклюзії та соціальної адаптації.
Тож відбулося змістовне емоційне фахове спілкування. Учасники читацького форуму усвідомили, що реалізація Стратегії здійснюється у двох стратегічних напрямах: шляхом підтримки та розвитку книжкової екосистеми та шляхом формування навички і потреби в читанні.
Фахівцями обласного НМЦ Інституту розроблено інформаційно-методичний кейс "Читання як життєва стратегія", де містяться різнопланові матеріали у вигляді онлайн-закладок з означеної теми.
Серпневі студії завершилися. Бажаємо всім успішного нового навчального року!
З усіма матеріалами Серпневих студій - 2024 можна ознайомитись на сайті КЗ "ЗОІППО" ЗОР в розділі Матеріали обласних семінарів та вебінарів: https://docs.google.com/document/d/1aEhKRUickxQ7KBpfsSZ79JyMTrOjwXUX/edit

Немає коментарів:

Дописати коментар